divendres, 25 de desembre del 2009

WebQuest


1) Creació d’una WebQuest sobre els lleons relacionant-la amb la pel·lícula de Disney de El Rei Lleó.

2) Fer la Introducció on en Simba, el fill del Rei Lleó actual, demana als alumnes que l’ajudin a realitzar una sèrie de proves per tal que ell aconsegueixi arribar al tro per poder governar tota la selva juntament amb el seu pare.
- Col·locar-hi imatges de la pel·lícula o, fins i tot, fragments de vídeo d’aquesta.

3) Tasques. En aquest apartat col·locarem ordenadament totes les tasques que hauran de realitzar els alumnes i una petita descripció d’aquesta.

- Dibuixar en Simba i la seva família amb el Paint.

- Buscar informació dels lleons i altres animals de la selva en diferents pàgines web

- Trobar una cançó de la banda sonora de la pel·lícula.

- Emplenar un mapa conceptual referent als lleons

- etc

4) El procés. En aquest apartat desglossaríem totes les activitats per matèries i explicaríem totes les tasques que han de fer els alumnes.

a. Per començar, buscaríem informació sobre els lleons; com son, quins tipus hi ha, què mengen, quin és el seu habitat natural, etc. (Recerca)

- Webs recomanades:

http://www.xtec.cat/~aperez83/lleons/index.htm

http://www.bellera.cat/alum/jlopez/web/1.htm

b. Seguidament, i després de conèixer el tipus de lleons que hi ha, hauríem de col·locar en el mapa mundi on es troben aquests lleons. (Socials)

- Primer buscarem aquests indrets gràcies al Google Earth

- Després, els col·locarem en el mapa mundi de la classe.

c. Ara és l’hora de completar un mapa conceptual fet per la mestra amb tota la informació que heu obtingut de la recerca dels lleons (mapa conceptual en un Word). (Llengua)

d. Ara que ja tenim tota la informació sobre els lleons, farem un dibuix sobre la família d’en Simba. Per això, primer buscarem imatges de la pel·lícula gràcies al Google imatges posant en el cercador “El Rey León”. (Ed. Artística - Plàstica)

e. Ara que ens hem posat a dins de la pel·lícula de Disney, volem conèixer una mica més aquesta història, i per això, buscarem una cançó que ens agradi de la pel·lícula per Internet mitjançant el Youtube. En el cercador posarem: banda sonora Rey León. (Ed. Artística - Música)

http://www.youtube.com/

O posarem l’enllaç directament: http://www.youtube.com/results?search_query=banda+sonora+rey+leon&search_type=&aq=f

f. Per aprofunditzar més en la pel·lícula, mirarem una tros d’aquesta i farem un exercici d’observació de totes aquestes escenes. En el mateix Youtube, en el cercador, posarem: Rey León; i allà mateix ens surten fragments de la pel·lícula.

En aquesta observació, els nens hauran de dir què hi veuen en aquestes escenes: quins personatges hi ha, què porten, què diuen en general, quins paisatges es veuen al darrere, si hi ha música o no... (Educació mediàtica o audiovisual)

g. Seguidament, en Simba vol fer una festa i ha d’invitar a tots els seus amics de la Selva. Per això, tu hauràs de fer una llista de tots els animals que es troben a la Selva i de les seves principals característiques (com són). Per això, pots buscar en pàgines web com: (Naturals)

http://web.jet.es/simonmarti/texto.html

http://serpientes.anipedia.net/

http://osos.anipedia.net/

etc...

h. Per acabar, en aquesta festa hi haurà molts invitats i per això, cal que compris molt material per fer el pica-pica. Seguidament, et posarem una sèrie de problemes de matemàtiques perquè calculis tot el menjar, plats, gots que necessites perquè ningú no es quedi sense menjar!

(En aquest apartat, s’haurien de fer els problemes) (Matemàtiques)

5) Avaluació. En aquest aparat, el mestre, faria un test on-line que el passaria als seus alumnes per tal que ells mateixos s’avaluessin la tasca feta en aquest treball.

6) Conclusions. En aquest apartat, tornaria a sortir en Simba i, a més, el seu pare, agraint als nens tota la feina feta ja que, d’aquesta manera, en Simba ha pogut esdevenir Rei juntament amb el seu pare. (afegiríem fotografies i possiblement alguna cançó de la banda sonora).