dimecres, 30 de desembre del 2009

Tancament del Mòdul 1: GITIC i COED

Avui dia 30 de desembre s'acaba el primer semestre del primer any de carrera; i per tant, s'acaba una etapa. La meva valoració principal, i que crec que és la important, és que m'he fet gran (com el nen del text daprendre i crèixer d'Eulàlia Bosch) respecte el primer dia que vaig entrar a la universitat. Crec que durant tot aquest semestre he après molt i he reflexionat bastant sobre alguns temes que potser no trobava interessants abans però ara si.


Començaré fent una petita valoració de l'assignatura de COED:
El que més m'ha sobtat d'aquesta assignatura han estat totes les activitats pràctiques que hem fet durant el semestre en què hem fet una recitació, un debat, una exposició acadèmica, etc. Crec que això s'ha de treballar molt i és per això que m'ha agradat. A més, he après més coses d'expressió oral i he repassat conceptes de comunicació que ja tenia abandonats. Crec que és una molt bona assignatura d'iniciació per començar la següent assignatura el semestre vinent.

Unes de les entrades del blog que m'agraden més respecte l'assignatura són:
- Descripció. Vaig conèixer moltes maneres de descriure i en vaig proposar d'altres.
http://evarodri.blogspot.com/2009/10/la-descripcio.html
- Educació Mediàtica. Aquestes activitats em van fer reflexionar molt i crec que és una assignatura pendent en totes les escoles d'educació primària i secundària.
http://evarodri.blogspot.com/2009/10/blog-post_22.html
- Exposició acadèmica. Territori. En aquesta, crec que he fet una bona reflexió sobre l'exposició.
http://evarodri.blogspot.com/2009/12/exposicio-academica-territori-i.html


Seguidament, faig una valoració de l'assignatura de GITIC:
Realment, aquesta assignatura m'ha agradat més que l'anterior i crec que això es deu a la meva poca cultura que tenia de les noves tecnologies aplicades a l'educació. Abans de fer aquesta assignatura jo era d'aquelles persones que deia: "No! TIC a les aules no! No podem treure els llibres ni deixar d'aprendre a escriure!" ja que m'agraden molt els llibres i pensava que algun dia podrien desaparèixer. Ara, i després d'haver après tantíssimes coses, puc dir que estic a favor de les noves tecnologies a l'educació i crec que és una eina més per facilitar l'educació. Crec que hem d'aplicar les TIC, però sobretot, i això és el més important, les hem d'aplicar correctament; han d'haver-hi unes metodologies a seguir i els docents han d'estar preparats per ensenyar als nens el bon funcionament de les TIC.

Respecte el meu blog personal, crec que he estat una persona molt constant i que he anat "omplint" aquest blog amb les diferents pràctiques, amb entrades voluntàries i, sobretot, amb moltes reflexions; ja que com he dit abans, totes, o gairabé totes les pràctiques, m'han fet pensar molt. L'experiència del blog, apart d'ensenyar-me una eina més per l'educació, també m'ha agradat molt ja que és una manera de que les paraules no se les emporti el vent, de fer reflexions dia a dia i fer un petit diari. Crec que aviat faré un nou blog personal :)

Respecte les entrades que he anat fent, crec que totes tenen alguna cosa que les fa úniques, però si haig de triar-ne un parell, diré que les més interessants són:
- Educació Mediàtica i la dels Tòpics. Igual que a COED, aquestes activitats em van fer reflexionar molt i crec que és una assignatura pendent en totes les escoles d'educació primària i secundària.
http://evarodri.blogspot.com/2009/10/blog-post_22.html
http://evarodri.blogspot.com/2009/12/topics-e-mediatica.html
- Blocs i educació. Aquesta entrada, que està relacionada amb la web 2.0., realment, també em va fer pensar molt i en vaig aprendre molt també. Crec que és un concepte molt important que tots hem de conèixer.
http://evarodri.blogspot.com/2009/11/blocs-i-educacio.html
- Les metàfores de l'ordinador. Aquesta entrada, crec que vaig explicar-la molt clarament perquè tothom pogués entendre-la i em va fer molta gràcia tractar aquest tema.
http://evarodri.blogspot.com/2009/12/sessio-10-les-metafores-de-lordinador.html
- Una de les entrades opcionals que m'agrada més, per la feina feta, és la última de la WebQuest en què proposo un projecte d'aquesta.
http://evarodri.blogspot.com/2009/12/webquest.html


Per acabar, només vull dir que tot això que he anat aprenent al llarg del semestre no només es quedi aquí sinó que vagi ampliant-ho cada vegada més i ho apliqui en les meves futures tasques.

Ara si que per acabar, us desitjo que acabeu de passar tots unes molt bones festes!! Gràcies!