dissabte, 17 d’octubre del 2009

La descripció

El passat dimarts vam fer classe de petit grup de COED i vam treballar la descripció. Aquesta classe em va agradar molt ja que la varem fer de forma pràctica i no pas agafant apunts sobre la teoria de la descripció.
Per començar, diré que la descripció és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, paisatges, èpoques, sentiments, etc.
En aquesta classe vam veure la descripció representada de moltes maneres. Primer vam escoltar unes cançons on hi ha havia una descripció, "el gripau blau" ens explicava una hisòria d'una granota, "lila" de whiskyn's ens descrivia un tipus de persona, "Nit de Sant Joan" ens descrivia una nit de Sant Joan, etc.

Jo, avui, vull posar una cançó de la Oreja de Van Gogh que m'agrada molt i, a més a més, és molt fàcil d'imaginar el que descriu. En aquest cas, és la història d'una noia que sempre agafa un tren diferent al que hauria d'agafar i és aquest tren on passa l'atemptat del 11M. És una petita història d'amor en aquest tren i una memòria a tota la gent que va perdre la vida aquell dia. Aquí us deixo la canço, però tot i així, qui vulgui, pot veure el videoclip al youtube, que també us deixo el link, ja que és molt macu de veure i emociona molt.




http://www.youtube.com/watch?v=9OwY34g6m7U


Seguidament vam veure la poesia visual a la web de Joan Brossa. He estat mirant la web més detalladament i m'ha agradat la fotografia que us adjunto.



Per mi, el significat d'aquesta imatge és que la cultura, l'estudi, l'alfabetització és la clau de tot, la clau per entrar a entendre-ho tot. Si no tenim aquesta cultura, no tenim la clau.

Després varem llegir dues poesies descriptives molt diferents, la "Gernika" i "Si parlo dels teus ulls". La poesia de Gernika em va agradar molt, tot i ser molt dura. Després, a casa, hem llegit troços de descripció d'unes quantes noveles. La de "el carrer estret" m'ha agradat molt com descrivia a les tres persones,i la de "Els homes que no estimaven a les dones" ja la sabia perquè ja m'havia llegit el llibre però també està bé.
Jo, com a descripció en una novel·la em va agradar molt el llibre de "Saber perder" de David Trueba ja que t'imagines molt clarament els personatges gràcies a la descripció que va fent durant tot el llibre. Si ara mateix hagués de fer la pel·lícula tinc molt clar quins persontatges serien :)

Bé, com ja he dit abans, la sessió d'avui m'ha agradat molt i ara només falta llegir-me la teoria jeje :)

2 comentaris:

eva vives ha dit...

Molt xula la canço, tot i que ja l'he escoltat vegades, i també en directe a Blanes en el concert, va ser mlt emocionant!

Eva ha dit...

siiiii, es mol xulaaa!! :D
Tiaaa... tu tmb estaves al concert??? jajajaja q boo!! Jo tmb hi era... :) xo n ens coneixiem...:P jejeje