diumenge, 29 de novembre del 2009

Debat - Aula inclusiva SI o NO

El passat dijous dia 26 de novembre a mi i al meu grup ens va tocar fer el debat de l’assignatura de COED. Com tots sabem, un debat és un diàleg entre dues o més persones que intenten exposar el seu punt de vista sobre un tema comú i convèncer l’altre de la veracitat o bondat de la pròpia opinió. Nosaltres vam triar l’aula inclusiva com a tema de debat ja que varem pensar que era molt actual i útil per fer, ja que es tenen moltes idees diferents sobre el tema.

Ens vam preparar el debat fent una bona presentació i conclusió i treballant bé els arguments a favor i en contra. En un primer moment vam treballar els dos grups per separat i després ens vam trobar un dia totes juntes per acabar de millorar-lo.
En el debat, per una banda, vam exposar idees a favor com que la "normalitat" està al carrer, ens trobem tot tipus de persones, i per tant, a l’escola també ha de ser així. També vam parlar de que els recursos s’han de col•locar on és l’alumne i no l’alumne on són els recursos.
I per altra banda, elles van argumentar que el nivell de l’aula baixava molt si es feia una aula inclusiva i també que els docents havien d’estar molt preparats i que actualment era impossible.

Crec que l’exposició del debat no ens va anar tant malament com ens pensàvem. Estàvem molt nervioses però crec que vam aconseguir transmetre allò que volíem. Vam fer moltes errades; com per exemple, llegir massa del paper, no mirar a les companyes contràries ni al públic, potser no vocalitzar bé, etc. Personalment, a mi em va sortir millor l’exposició oral a la classe que quan estàvem assajant ja que vaig mirar molt més el públic, o vaig llegir massa i vaig remarcar prou bé les idees.

Finalment, només dir que aquesta activitat em va semblar molt original ja que sempre he tractat els debats de forma teòrica i mai n’havia fet cap; i això que m’agraden molt i sempre que puc en miro a la televisió.

Espero que tots els debats que queden és facin igual o millor i que a tothom els hi surti perfecte!!