dilluns, 28 de setembre del 2009

Pràctica 1 (Sessió 2)

El dimarts 22 de setembre vam fer la primera classe de Gestió de la informació i TIC. Per començar, vam parlar sobre el concepte de "digitalització" que consisteix en convertir la informació en seqüències numèriques ("0" i "1") que poden ser tractades per un ordinador.
Aquesta informació, la codifiquem per tal que ens sigui molt més fàcil emmagatzemar-la, editar-la, processar-la i enviar-la.
També vam parlar sobre els tipus d'arxius que hem de conèixer que són el JPG, el ZIP, DOC, EXE, GIF, etc. I també sobre la mida dels arxius en memòria; bytes, Kb, Mb, Gb.

Després de parlar sobre tots aquests conceptes, i quan els vam tenir bastant clars, vam passar a fer la part pràctica de la classe.
Es tractava de reduir una fotografia que ens havíem fet prèviament amb una càmera digital.
Vam obrir la fotografia amb el programa GIMP i vam comprovar la mida de la fotografia (la mida en memòria i la mida en píxels). Després vam retallar aquesta fotografia mantenint una proporció determinada i seguidament la vam escalar per així reduir el nombre de píxels d'alçada i amplada.
Finalment, vam desar aquest arxiu i li vam enviar al professor.

Aquesta pràctica em va ser molt útil i ús explicaré perquè.
L'any passat aproximadament, la meva mare tenia una fotografia en la pàgina web personal de la UOC (ja que estudia la carrera de psico-pedagogia per la UOC) i no li agradava aquesta fotografia. Em va demanar si li podia canviar ja que ella no podia perquè no li deixava pujar la fotografia que ella volia; li deia que era massa gran.
Jo, que no en tenia ni idea tampoc, el primer que vaig fer (us ho podeu imaginar) va ser anar al paint i retallar-la (ara em fa vergonya pensar que vaig fer això). Evidentment no va servir de res i la meva mare va haver de deixar a la pàgina web la fotografia que no li agradava.
L'altre dia, quan vaig arribar a casa, el primer que li vaig dir a la meva mare va ser: Mama, si vols, ja et puc canviar la fotografia de la UOC, avui he après a fer-ho!!

Per això dic que aquesta pràctica m'ha estat molt útil i espero que la resta de les que fem també.
Adjunto la fotografia que ens vam tirar a classe i també la que vaig reduir amb la pràctica de classe.

El proper dia, penjaré la següent pràctica on modificaré una fotografia amb diferents efectes.